Skip Navigation

Válasszon nyelvet

A „BENYOMÓS”
GÖMBCSUKLÓKAT CSAK EGYSZER CSERÉLTESSE KI

TUDTA? Tanácsok szakembereknek

Fontos megjegyezni, hogy a gömbcsuklókat nem lehet akárhányszor kicserélni. Az ismételt szétszerelési/benyomási műveletek jelentős hatással vannak a kartest nyílásának – ahová bekerül a gömbcsukló – átmérőjére és kerekségére. Ez különösen igaz akkor, ha a kartest acéllemezből készült.

MOOG – Benyomós gömbcsukló első cseréje
MOOG – Benyomós gömbcsukló több csere után

A kartest nyílásának elkerülhetetlen, ismételt feszítése csökkenti a gömbcsukló kihúzódással szembeni szilárdságát, és a ház előbb-utóbb kilazul a furatból.

ÁTTEKINTÉS

A keresztlengőkarokra „benyomós” technológiával rögzített gömbcsuklókat csak egyszer szabad cserélni. A gömbcsuklók ezen típusa ritkán érthető el külön alkatrészként az eredetialkatrész-beszállítók kínálatában, mivel a járműgyártók általában a teljes karok cseréjét javasolják.

MOOG – Benyomós gömbcsukló

 

FELSZERELÉSI TIPPEK

A MOOG kínálatában különálló gömbcsuklók is megtalálhatók a gazdaságosabb javítás érdekében.

MOOG – Különálló benyomós gömbcsuklók

 

A vezető biztonsága érdekében a MOOG a „benyomós” gömbcsuklók cseréjét csak egy alkalommal javasolja, a következő javítások alkalmával pedig már a teljes keresztlengőkar cseréje javasolt.


Böngésszen a műszaki témájú cikkei között, és bővítse műszaki ismereteit a Garage Gurus segítségével.


A cikk tartalma csak tájékoztatásul szolgál, és nem helyettesíti a szakmai tanácsokat, amelyeket egy képzett szakembertől vagy autószerelőtől kaphat. Javasoljuk, hogy az itt felvetett témákkal kapcsolatos kérdéseivel forduljon egy képzett szakemberhez vagy szerelőhöz. A MOOG semmilyen körülmények között nem felelős a tartalmak felhasználásából fakadó esetleges veszteségekért vagy károkért.

Kapcsolódó történetek
Betöltés...